top of page
  • Writer's pictureKRIXINKA

Fake kozmetika v obehu

Vítam Vás pri ďalšom článku kde budem písať o FAKE KOZMETIKE V OBEHU. Viem, myslíte si, že je to úplne nepodstatná a normálna vec, veľa z vás ju používa, no nik si neuvedomuje ako môže používanie tak nekvalitných výrobkov poškodiť našu pleť, niekedy aj na trvalo.


Táto fake kozmezika pochádza prevažne z Číny a na Slovensku ju nájdete v Čínskych obchodoch, ktorých je v našom meste neúrekom. Rozhodla som sa, ísť sa na tieto produkty pozrieť a opísať vám moje dojmy. Fake produkty je možno zakúpiť na Aliexpresse, Wishi alebo Alibabe a na XY ďalších stránkach. Ak objedávate kozmetiku z týchto zdrojov, môžem Vám zaručiť, že nie je originálna a určite nie je bezpečná.



HUDA BEAUTY LIP KIT

Na prvý pohľad vyzerá podobne originálnemu Kitu no pri bližšom obzretí prídete na to, že je to obyčajný, nekvalitný klon. V Čínskom obchode predávajú hneď niekoľko typov tohoto výrobku, ktorý predávajú za smiešne malú cenu - 1,50e






IHUIDA BEAUTY

Tento produkt až tak výzorovo nepripomína originál. Skúšala som si ho naniesť na ruku, farba je veľmi pekná, s výdržou som taktiež spokojná, swatch zaschol po pár sekundách, no problém nastal keď som si chcela tento skvost odlíčiť - vodou sa zmyť nedal, a zišiel až po tom, čo som si ruku drela odličovacím prostriedkom, pokožka ostala začervenaná ešte dobrý deň.. zloženie ju muselo podráždiť






KYLIE Makeup

Musím uznať, že tento produkt ma zarazil.. Kylie má už aj Makeupy? Je neuveriteľné čo všetko fejkový kozmetický trh vyrába, dokonca ani na internete som sa nevedela dopátrať k tomuto fake výrobku. Taktiež som si robila swatch na ruku, mal veľmi príjemnú vôňu a pôosobil na mňa ako farebný krém, hneď po nanesení na ruku ma začala štípať, tak som si ho radšej zotrela




KKW/Kylie Maskary

Ďalší z výmyslov fake priemyslu sú KKW a Kylie maskary, už ste to niekde videli? Stoja iba 1e, mala som strach si to nanášať na mihalnice, tak som sa aspoň pozrela ako vyzerá špirála, mala klasický tvar a bolo na nej príliš veľa produktu..








Kylie lak na nechty

Keď už som si myslela, že ma nič neprekvapí, natrafila som na tento "Kylie" lak.. Mal naozaj nepríjemný zápach.








AKO NÁM FAKE VÝROBKY ŠKODIA?

- obsahujú príliš veľa olova (to vedie k otrave olovom, ktorá u dospelého človeka spôsobuje napr. stratu pamäti, bolesti kĺbov, hlavy a u tehotných žien je dokonca nebezpečenstvo potratu)


- môžu nastať alergické reakcie (ľudia ktorí fake výrobky vyrábajú nie sú vyučení chemici, a vôbec nedávajú pozor na to čo do výrobkov dávajú), po niektorých alergických reakciách môže nastať aj dlhodobé poškodenie pleti


- fake makeup je vyrábaný pri úplne iných podmienkach než ten, čo dostať v drogérií.. často v pivniciach, alebo nie veľmi hygienických priestoroch kde nie sú dodržiavané hygienické predpisy - sú v ňom baktérie, na niektorých z fake výrobkov bola nájdená aj baktéria e.coli (Escherichia coli) ktorá môže spôsobiť hnačku, zlyhanie obličiek a infekcie močových ciest


- fake očné tiene, maskary alebo ceruzky môžu spôosobiť zapálenie oka, na internete som o týchto prípadoch čítala - po aplikovaní očného tieňa ich začali očné viečka štípať, spuchli a niektorí z ľudí mali dokonca rozmazané videnie


- obsahujú ortuť, ktorá v kontakte s okom môže spôsobovať dlhodobé poškodenie zraku


- niekedy obsahujú potkanie výkaly, nevie sa, či tam boli pridané naschvál, alebo náhodou (kvôli podmienkam v ktorých je kozmetika vyrábaná)




PREČO SI ĽUDIA KUPUJÚ FAKE KOZMETIKU?

Často Ide o davové šialenstvo, ľudia si všímajú že to majú kamaráti, niekedy dokonca stačí príspevok na instagrame a rozhodnú sa, že to proste musia mať. Snáď je všetkým jasné, že "HudaBeauty Kit" ktorý stojí 1e sa nemôže vyrovnať tomu originálnemu, vraví o tom cena samotná. Kupci fake výrobkov dúfajú v to, že môžu dostať svoj vysnívaný produkt v pôvodnej kvalite za neuveriteľne nízku cenu, no je to lož.

368 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page